הנהלת חשבונות סוג 3

ניהול חשבונות הוא אחד הדברים המהותיים לניהול עסק בשוטף. הנהלת חשבונות היא רישום פעולות מסוימות של חברה לצורכי מנהל עסקי סדור ושקיפות אל מול רשות מס רלוונטית כבעל עסק. לבעלי עסק זה יכול להיות מכריע לעשות כל זה בעצמם. ממליצים בחום לבדוק אם עליכם לבצע את הנהלת החשבונות והמסים בעצמכם. האם כדאי לכם בנוסף לפיתוח עסק גם לנהל חשבונות ולעשות כל הפעולות האלה שברמה של הנהלת חשבונות סוג 3? או לחלופין לחסוך כסף וזמן יקר ולהשתמש בתוכנה שביכולתה לבצע רוב המשימות האלה בצורה דיגיטלית .אנו בחשבונית דיגיטלית דאגנו לספק לכם מערכת שתעזור לכם לנהל את העסק שלכם באפן יעיל ופרודוקטיבי.

מהי הנהלת חשבונות סוג 3 ?

קודם כל בואו נברר ולהבין מהי הנהלת חשבונות סוג 3. ישנם כמה סוגי הנהלת חשבונות. כל אחד מהם כולל את החשבונאות יסודי. אך חשוב לציין שהנהלת חשבונות מתקדמת יותר כוללת הכנת דוחות מס ועוד, כמו לדוגמה דוחות כספיים. זה בעצם הנהלת חשבונות סוג 3. היא המתקדמת ביותר וכוללת  עריכת כל דוחות הכספים וההכנסות, התעדכנות בעסקאות יומיות, חשבונות חייבים וקבילים, ספר כללי ועוד.

בואו נראה מה בעצם כולל תהליך הנהלת חשבונות

כמו שציינו הנהלת חשבונות יעילה היא באמת אחד התחומים החשובים בניהול עסק קטן כגדול. הנה מספר דברים שהנהלת חשבונות כוללת:

·        סיווג הוצאות עסקיות או אישיות ועסקאות

·        שליחת חשבוניות ללקוחות וספקים

·        בדיקת קבלות ואימות הצהרות כרטיס אשראי

·        טיפול בתשלומי שכר ותשלומי מס חודשי / רבעוני

·        התאמת חשבונות בנק וקביעת תקציב

·        דיווח ועיבוד חודשי של דוחות רווח והפסד ומאזן

·        הכנת מסים ודוחות כספיים למס הכנסה

·        וכל כך הרבה יותר…

נשמע מסובך ועבודה ללא סוף? הודות לעידן הדיגיטלי, כעת יש לכם הזדמנות לניהול חשבונות שלכם בעזרת תכנות שתומכות בהנהלת חשבונות גם סוג 3. מערכת חשבונית דיגיטלית הינה אחד המערכות המובילות בתחום הפקת מסמכים באופן דיגיטלי.  היא הפלטפורמה הראשונה שמטפלת הן במסמוך הנכנס והן במסמוך היוצא של העסק (מסמך לפי הוראות מס הכנסה :חשבונית, קבלה, תעודת משלוח, הודעת זיכוי, הזמנה). למערכת יכולות הנפקת מסמכים חתומים דיגיטלית והן יכולות שמירת מסמכים בארכיון הדיגיטלי לפי הוראות מס הכנסה.

אילו עסקים צריכים הנהלת חשבונות ברמה של סוג 3

תחום החשבונאות מלווה את המגזר העסקי באופן צמוד מאוד. השינויים החלים בעולם וצמיחתם של חברות ושל המגזר העסקי המפותח (וגם מתפתח) גורם לדרישה הולכת וגוברת ברמת חשבונאות מתקדמת.

הסיבה העיקרית מדוע הנהלת חשבונות חשובה כל כך היא מכיוון שהנהלת חשבונות חובה לכל עסק. אתם צריכים לעקוב ולהבטיח כי כספיהם הם תקנים ומתנהלים לפי החוק. הנהלת חשבונות לא סדירה יכולה לגרום  נזק לעסק.

כל עסק, קטן, גדול, חברות כמו גם עצמאים, חייבים הנהלת חשבונות. אם אתם רק מתחילים, ייתכן שתצטרכו ניהול חשבונות בסיסי יותר. אחרת, סביר להניח שאתם צריכים ניהול חשבונות מתקדם יותר. בכל אופן, ככל שהעסק שלכם מתפתח וגדל תצטרכו ניהול חשבונות ברמה גבוהה יותר. כדאי לכם לבסס את העסק שלכם בהנהלת חשבונות מתקדמת יותר, מאשר לחפש רמה המתאימה בזמן כשנצטרך אותה.

הנהלת חשבונות מסוג זה הינה המתקדמת ביותר והרבה יותר מקיפה. היא משמשת לניהול כל מה שכלול בהנהלת חשבונות כוללת ומלאה.

תחומי הנהלת חשבונות סוג 3

הנהלת חשבונות סוג 3 כוללת מגוון רחב ומתקדם של תחומי הנהלת חשבונות, כגון:

·    חשבונאות פיננסית מתקדמת: הפרשות כספיות ואירועים פיננסיים החורגים מחישוב המאזן, חברות, חבות תלויים, עתודות כספיות. גם כן השקעות וניירות ערך, מימון, עסקאות תשלומים, חכירות, חשבונאות בהיבטי מיסוי על הכנסות. ה  בהקשר לדווח כולל בסיסי דיווח, שיחזור חשבונות, ביקורת חשבונאית בסיסית, ניתוח דו”חות כספיים, תזרים מזומנים, תקינה חשבונאית למתקדמים.

·      נושאים מתקדמים בהנהלת חשבונות: פקודת מס הכנסה, דיני חוזים, הנפקות ושוק ההון. בנוסף גם ארגון נתונים חשבונאיים, משגור, חשבוניות פרופורמה, השוק הפנסיוני – קופות גמל וחסכונות ועוד.

·        הנהלת חשבונות מעשית מתקדמת: עבודה מתקדמת ומורכבת על תוכנות ניהול חשבונות ממוחשבות

אין ספק שלניהול עסק ועבדה באופן פרודוקטיבי צריכים הנהלת חשבונות סוג 3.

כיצד חשבונית דיגיטלית תומכת בהנהלת חשבונות סוג 3

כל עסק קטן כגדול יכול להיעזר במערכת. חשבונית דיגיטלית יודעת הן לעבוד ברמה בסיסית ביותר והן להתחבר למערכות ניהול מתקדמות ולחתום כל מסמך עם חתימה דיגיטלית!  זאת אומרת שאם אתם ארגון או עסק שצירך הנהלת חשבונות ברמה מתקדמת כמו הנהלת חשבונות סוג 3, אתם יכולים להיעזר במערכת שלנו. עולם עסקים מתקדם ומורכב של ימינו, דורש ניהול חשבונות בסביבה דיגיטלית.

חשבונית דיגיטלית הינה מערכת שמאפשרת ניהול דוח הוצאות, ניהול דוח הכנסות, ניהול לקוחות, הנפקת מסמכים ומציאתם בתוכנה, שליחה במייל. אפשר להפיק דוחות אקסל לרואה חשבון. אתם יכולחם להנפיק בכל חודש מאזן בוחן עבור פעילות העסק, אשר יאפשר לכם לבחון את הרווחים או ההפסדים של העסק באותו החודש. גם כן בהשוואה לחודשים קודמים וגם בהשוואה לפעילות הכלכלית בשנה כולה. בנוסף לכך יש אפשרות לשמירת מסמכים בארכיון דיגיטלי לפי הוראות מס הכנסה. ניהול עסק שלכם הופך להיות פשוט יותר, קל יותר. בעזרת חשבונית דיגיטלית העסק מתייעל הן בתהליך העבודה עצמה וכך גם ברווחים שלכם.

מהו עקרון של הנהלת חשבונות סוג 3

העיקרון של הנהלת חשבונות הוא בעיקר ביקורת על תהליכי הכנסות והוצאות שיש לכל ארגון, עסק או חברה. הפעולות החשבונאיות נרשמות באופן מסודר ועקבי. וזאת חשוב לא רק לבעלי עסק שצריכים את החומר זה לשם תכנון ופיקוח. גם מכיוון שרשויות המס, הביטוח הלאומי ומע”מ נדורשים לנתונים אלו כדי למסות את הכנסות העסק. כדי לגבות את המסים המגיעים להם על פי חוק.

הנהלת חשבונות סוג 3

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם חבר :)

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

אני לא כותב הרבה, אבל כשאני כותב...

רוצה שאעדכן אותך על המאמר הבא שיוצא? אשמח לצרף אותך לקהילה שלי:

אהבתם את המאמר? הנה עוד כמה מומלצים:

מט”ח בעולם הדיגיטלי

העולם הדיגיטלי הפך את המט”ח לנוח יותר לעסקים קטנים. באמצעות השימוש בחשבוניות דיגיטליות ופתרונות תשלום, עסקים יכולים לנווט במורכבויות של

קרא עוד>>