איך לבנות יחסי אמון מול הלקוחות שמעולם לא פגשתם

בעולם העסקים של היום העבודה משתנה, ועבודה מרוחק הופכת לנורמה חדשה. במהלך מגיפת הקורונה, המעבר לעבודה מרחוק היה מהיר וזועם עבור הרבה ארגונים. לאחרונה יותר ויותר מעסיקים גדולים מדברים על משרות קבועות של עבודה מהבית כי הגיעו למסקנה שלעבוד מרחוק זה העתיד של עסקיהם. חברת FlexJobs  פרסמה כי 30 חברות לאחרונה עברו לעבודה מרחוק לטווח ארוך וביניהם Ford Motor שבתכניתה מעבר קבוע למצב עבודה היברידי. גם בחברת Lincoln לחלק מהעובדיהם יורשו לעבוד מהבית ללא הגבלת זמן בשעות גמישות.

אנו בטוחים שבמהלך המגיפה ואפילו לפני, רובכם חוויתם איך זה לעבוד מרחוק, ומה הכי חשוב במודל העבודה הזה. הנקודות החשובות, הים איך לבנות יחסי אמון מול הלקוחות שמעולם לא פגשתם, איך לשמור על מערכת יחסים מוצלחת עם לקוח, גם כן מה האתגרים של עבודה מרחוק ושיתוף פעולה. ישנם הרבה יתרונות אשר מגיעות בתהליך הזה, כגון סביבת העבודה נוחה, שעות גמישות ועוד.

עשינו עבורכם מחקרים בנושא הנ”ל ולהלן מספר טיפים לצעדים חשובים ביותר בעבודה מרחוק ושיתוף פעולה וירטואלי, על מערכת יחסים מוצלחת עם לקוח, כלים וירטואליים.

כיצד לעבוד מרחוק עם לקוחות שמעולם לא פגשתם?

בין אם אתה בעל מקצוע עצמאי  או עסקיכם כבר מבוססים על העבודה מרחוק או רק לאחרונה עברת למודל הזה לטווח ארוך, ישנם כמה כללים חשובים שצריך ליישם. הכללים אשר יבטיחו שהמוניטין של החברה לא יתנודד, שיכול לגרום לאובדן לקוחות יקרים. לכן בואו נדבר על דברים חשובים להגברת הפרודוקטיביות והמוטיבציה,  על עבודה מרחוק ושיתוף פעולה וירטואלי. בואו נבחן את היתרונות והחסרונות בנושא העבודה מרחוק לעומת פנים אל פנים או עבודה מרחוק לעומת פרילנסר.

יתרונות של עבודה מרוחק ושיתוף פעולה וירטואלי 

אין ספק שיש מגמת עלייה של גמישות לעבודה מרחוק בחברה של היום והיא מגיעה עם יתרונות רבים. שיתוף פעולה וירטואלי עוזר למתן מענה לעובדים עם סגנונות עבודה מגוונים. יחד עם זה הוכח שהצוותים הטובים ביותר ממנפים את הגיוון כדי להשיג הצלחה ארוכת טווח. חיסכון רב בעלויות מגיע עם ניהול כוח עבודה מרוחק. פרודוקטיביות מוגברת. כלי שיתוף פעולה וירטואליים מאפשרים לעובדים מרוחקים לשתף פעולה כאילו הם נמצאים באותו חדר ישיבות. עובדים העובדים יחד באזורי זמן שונים נוטים יותר להשיג הצלחה אם הם מסוגלים לשתף פעולה מהבית. שעות העבודה גדלות עם יותר גמישות. יתר על כן, העסק ימשיך כרגיל ללא קשר לתנאי מזג האוויר שעלולים להגביל את הפרודוקטיביות עקב תנאי נהיגה מסוכנים. 

כלים וירטואליים וטכנולוגיה אמינה

תשתמשו בכלים וירטואליים כדי להישאר מאורגנים. כאשר עוברים לעבודה מרחוק כדאי להשקיע בציוד ואביזרים אשר מאפשרים  לעבוד מכל מקום מלבד המשרד. תשפרו את הקשר שלכם עם הלקוחות ותתקשרו איתם בצורה חלקה באמצעות כל אחד מהמכשירים שלכם. כלים וירטואליים וטכנולוגיה אמינה הינם חיוניים למודל העבודה הזה. זה אומר שאין מקום לבעיות טכנולוגיות ולחיבורי אינטרנט לקויים. לכן כדאי שברשותכם יהיו כלים וירטואליים וציוד נגישים ועדכנים. יחד עם זה, ניהול תפעול יכול להיות קשה כאשר אין לך את אותם הכלים לרשותך כפי שהיית עושה אם היית במשרדים של חברה. למרבה המזל, העבודה מרחוק נעשתה קלה הודות לטכנולוגיה חדשנית.

עבודה מרחוק לעומת פנים אל פנים

כאשר מדברים על עבודה מרחוק לעומת פנים אל פנים חשוב לשים לב בכמה נקודות מרכזיות. בין החשובות היא עבודה מרחוק ושיתוף פעולה וירטואלי, ואיך לבנות מערכת יחסים מוצלחת עם לקוח, גם כן ישנם עוד כמה שאלות שעולות בדיון הזה. בין אם אתם נמצאים בפינת העולם הרחוקה או במרחק של כמה שחונות מהלקוח, שחוב לרכוש אמון מול הלקוח. זו הנקודה החשובה ביותר שבזכותה הלקוח יחליט לבחור בכם. זה חיוני לבניית מערכת יחסי אמון מההתחלה. לכן חשוב לשתף את הלקוח ביתרונות של עבודה מרחוק כגון: חסכון בזמן ונסיעות, שעות עבודה גמישות ועוד. יחד אם זאת, תשימו לב להיות זמינים, תעבדו ביחד כדי לבנות תכנית תקשורת וישיבות באמצעות כלים וירטואליים חדשניים. תשתפו את הלקוחות בתועלות של פרזנטציות ויזואליות, שיתוף מסך, זמינות גבוהה וכולי’.

תקשורת ומגבלות הכוח של העבודה מרחוק

כדי לבנות יחסי אמון עם הלקוח מתחילת הקשר, הסבירו ללקוחותיכם מראש את תהליך ההתקשורת ואיך היא תתנהל במודל העבודה מרחוק. אתם רוצים להתחיל לבנות אמון כבר בהתחלה. לכן ברור לכם שתחילת קשר היא נקודה מרכזית. 

מומלץ שתהיו מאוד זמינים. מכיוון שאינכם יכולים להיפגש פנים אל פנים, חשוב לחזור שיחות טלפון, מיילים, הודעות וכו’. אלה דברים עסקיים בסיסיים, אבל זה חשוב פי עשר בעבודה מרחוק. 

תוודאו שהלקוחות מרגישים שזה גם הפרויקט שלהם. הגדירו מרחב לוח זמנים משותף אונליין, תציגו להם את העבודה בתהליך, תבקשו מהם משוב, תהיו פתוחים להצעות שלהם.תנו להם להרגיש חלק מהפרויקט. בכך תסירו כל ספק וחשש אפשרי של הלקוח בהקשר לניהול עבודה מרחוק.

עבודה מרחוק לעומת פרילנסר

לאחרונה עלה מספר החברות שבעד משרות מרוחקות במהירות. סוג תעסוקה זו פופולרי במיוחד בקרב אנשים הקשורים לטכנולוגיה כגון מפתחים, מומחי IT ואחרים

פירושה של עבודה מרחוק אומר שעובדים במשרה מלאה  אבל עובדים מהבית, בעוד שעבודת פרילנסר מסתיימת בדרך כלל לאחר שהפרויקט מסתיים. בשני המקרים אין צורך בנוכחות של העובדים במשרד. משרות מרוחקות, פרילנסרים וגם העסקת בעל מקצוע עצמאי, דומות לכאורה, אבל יש כמה גורמים די משמעותיים ביניהם.

מה המתכונת ליחסי אמון מול הלקוחות שמעולם לא פגשתם

בין אם אתה בעל מקצוע עצמאי או ארגון שעובר לעבודה מרחוק לטווח ארוך, חשוב ביותר לבנות אמון עם הלקוחות, כמו כן מערכת יחסים מוצלחת עם לקוח,וגם לשמור אותם. לשם כך, לניהול עבודה מרוחוק חובה להשקיע בכלים וירטואליים ו טכנולוגיה. בנוסף לזה חשוב להבין מה הם יתרונות ואתגרים של עבודה מרחוק ושיתוף פעולה וירטואלי, עבודה מרחוק לעומת פנים אל פנים או עבודה מרחוק לעומת פרילנסר. הדבר החשוב הוא להבין צרכים של הלקוח ולבחון איך לנהל עבודה מרחוק, מתי צריך להעסיק בעל מקצוע עצמאי, ולמצוא מודל הכי מתאים ללקוח. תהיו ברורים ותסבירו ללקוחות מראש איך העבודה תתנהל. בכך תרכשו אמון מול הלקוחות ותבנו מערכת יחסים מוצלחת עם לקוח.

נהנתם מהמאמר? שתפו אותו עם חבר :)

לשתף בפייסבוק
לשתף בלינקדין
לשתף במייל
לשתף בווצאפ

אני לא כותב הרבה, אבל כשאני כותב...

רוצה שאעדכן אותך על המאמר הבא שיוצא? אשמח לצרף אותך לקהילה שלי:

אהבתם את המאמר? הנה עוד כמה מומלצים:

מט”ח בעולם הדיגיטלי

העולם הדיגיטלי הפך את המט”ח לנוח יותר לעסקים קטנים. באמצעות השימוש בחשבוניות דיגיטליות ופתרונות תשלום, עסקים יכולים לנווט במורכבויות של

קרא עוד>>